fooladsell

فولادسل تجربه ی یک خرید امن

fooladsell

فولادسل تجربه ی یک خرید امن

هلدینگ پترو سازه ساحل، در سال ۱۳۸۹ کار خود را با تامین کنندگی تجهیزات پالایشگاه­ها و سکوهای نفتی آغاز و در لیست AVL شرکت نفت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. با گسترش فعالیت شرکت در حوزه آهن آلات و عضویت در اتحادیه آهن و فولاد کشور و عضویت در اتاق بازرگانی تهران ، جواز فعالیت در رسته ی دفتر عمده فروشی آهن و فولاد و کارت بازرگانی اخذ شد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

ورق‌های فولادی در حالت عادی مقاومت چندانی در برابر عوامل خورنده‌ای نظیر آب، رطوبت و مایعات ندارند؛ این مسئله سبب می‌شود که متخصصان دنیای آهن‌آلات با استفاده از روش‌های گوناگون و شیوه‌های کارآمد، این مقاطع را در برابر آسیب‌هایی ازاین‌دست مقاوم کنند. ورق گالوانیزه یکی از این محصولات است که با استفاده از یک تکنیک با نام گالوانیزاسیون تولید شده و پایهٔ ساخت محصولات متنوعی مانند پروفیل، قوطی و لوله قرار می‌‌گیرد.

صفحه‌ای که پیش روی شما قرار دارد، یک درگاه اینترنتی مطمئن برای مشاهدهٔ لیست قیمت ورق گالوانیزه است؛ از این طریق می‌توانید محصول موردنیاز خود را به‌راحتی پیدا کنید و پس از آن، با برقراری تماس با کارشناسان فولادسل، فرایند خرید را پیش ببرید. همچنین گفتنی است که در ادامهٔ این صفحه می‌توانید مقاله‌ای را مطالعه کنید که اطلاعات مفیدی درباره خرید ورق گالوانیزه در اختیار شما قرار می‌دهد.

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق‌های فولادی با به‌کارگیری آلیاژهای خاص و روش‌های خاصی تولید می‌شوند و ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند؛ این محصولات با تنوع زیادی ساخته می‌شوند تا در بسیاری از پروژه‌های صنعتی به کار بروند و نیاز هر پیمانکاری را تأمین کنند. این ورق‌ها عموماً استحکام کششی و نقطهٔ تسلیم بالایی دارند و ازاین‌جهت بسیار کارآمدند اما بسیاری از آن‌ها در برابر آسیب‌ها و واکنش‌هایی شیمیایی آسیب‌پذیرند.

این آسیب‌پذیری باعث ایجاد اکسید آهن (اصطلاحاً زنگ‌زدگی) می‌شود و مقاومت و استحکام فیزیکی فلز را تحت شعاع قرار می‌دهد. با این حساب، متخصصان باید به سراغ روش‌هایی بروند که به‌عنوان راه‌حل‌هایی برای این مسئله عمل می‌کنند و چنین ضعفی را برطرف می‌نمایند.

گالوانیزاسیون (Galvanization) فرایندی است که در طی آن یک‌لایهٔ ترکیبی از عناصر روی و قلع بر دو سطح ورق‌های فولادی چسبیده می‌شود. این لایه بر خلاف ورق‌هایی که از پایهٔ آهن تشکیل شده‌اند، مقاومت بالایی در برابر عوامل خورنده دارد و ضعف آهن‌آلات را برطرف می‌کند.

با این حساب، ورق گالوانیزه (Galvanized sheet) یک نوع ورق فولادی به‌حساب می‌آید که با یک‌لایه روی و قلع پوشش‌دهی شده است، در نتیجه بر خلاف بسیاری از ورق‌های فولادی، مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های عوامل خورنده دارد. همین مسئله باعث می‌شود که خرید ورق گالوانیزه بیشتر از سایر محصولات فولادی اتفاق بیفتد.

کاربردها

این محصولات به سبب اینکه مقاومت بالایی در برابر عوامل خورندهٔ محیطی دارند، در بسیاری از موقعیت‌های آسیب‌زا به کار گرفته می‌شوند؛ هرجایی که احتمال زنگ‌زدگی آهن‌آلات وجود داشته باشد، متخصصان ترجیح می‌دهد از این ورق‌ها استفاده کنند تا هزینه‌ها و مشکلات احتمالی ناشی از زنگ‌زدگی را به حداقل برسانند. مصارف زیر از جمله کاربردهای ای دسته از ورق‌های فولادی است:

  • ساخت انواع تجهیزات به‌کاررفته در کشاورزی؛
  • تولید بخش‌های گوناگونی از یک خودروهای سبک‌وسنگین؛
  • در قسمت‌های متنوعی از پروژه‌های ساختمانی مانند پارتیشن‌ها، پانل‌ها و نرده‌‌ها؛
  • در تولید بسیاری از لوازم‌خانگی به‌کاررفته در آشپزخانه مانند یخچال و ماشین لباس‌شویی؛
  • در ساخت انواع مبلمان و صندلی‌های فلزی اداری.

روش‌های تولید ورق گالوانیزه

در کارخانه‌های تولید ورق گالوانیزه، تکنولوژی‌های گوناگونی برای ساخت این محصولات وجود دارد. بخشی از این فناوری‌ها مربوط به خطوط تولید سنتی و بخشی دیگر، جزو روش‌های مدرن به‌حساب می‌آیند. بر روی‌هم‌رفته، دو شیوهٔ زیر در تولید این ورق‌ها بسیار کارآمد هستند.

روش تولید گرم

برای ساخت یک محصول با این فرایند، مخزن خاصی با عنوان “استخر روی” به کار گرفته می‌شود. متخصصان روی و قلع را تا ۴۸۰ درجهٔ سانتی‌گراد حرارت می‌دهند تا به شکل مذاب در بیاید و پس از آن، ورق فولادی حرارت‌دیده را وارد آن می‌کنند تا پوشش روی به‌خوبی بر سطح ورق بچسبد و در نهایت، یک محصول یکدست به وجود بیاید.

روش تولید سرد

این روش با عنوان فرایند گالوانیزاسیون الکتریکی نیز شناخته می‌شود؛ در طی این فرایند، عنصر روی به شکل الکترولیتی بر سطح ورق رسوب خواهد کرد و در نهایت، محصول نهایی به دست می‌آید. گفتنی است که این فرایند در دمایی به‌مراتب پایین‌تر از روش زیر انجام می‌شود و همین مسئله دلیلی برای نام‌گذاری این روش با عنوان روش تولید سرد است.

گفتنی است که این شیوه، یک گزینهٔ مدرن‌تر برای تولید ورق‌های گالوانیزه به‌حساب می‌آید و در نهایت، موجب تولید یک ورق یکدست و با حداقل ناهمواری می‌شود. شایان توجه است که قیمت روز ورق گالوانیزه که با این روش تولید شده، تا حدودی بیشتر از محصولات روش‌های دیگر است.

سخن پایانی

ورق گالوانیزه یک نوع ورق فولادی است که با یک‌لایه از جنش روی و قلع پوشش‌دهی شده است؛ این فرایند باعث می‌شود که محصول نهایی مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های ناشی از مواجهه ورق با آب، رطوبت و اکسیژن پیدا کند و در مجموع به یک محصول بادوام تبدیل بشود. این ورق باتوجه‌به این ویژگی در بازهٔ وسیعی از صنایع به کار گرفته می‌شود. اگر در پایان این بحث، مایل هستید که لیست قیمت ورق گالوانیزه را بررسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم به بخش‌های ابتدایی صفحه مراجعه کنید و نرخ انواع این محصول را از نظر بگذرانید.
سایت :www.fooladsell.com

  • ۰۰/۰۹/۱۶
  • foolad sell

فولادسل

ورق گالوانیزه

نظرات (۴)

دمتون گرم

جالب بود 

عالییی

  • شاداب حسینی
  • عالی عالی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی